Han assistit a la reunió representants de CCOO, CGT, USAE i SATSE, i per part de la Direcció, la Sra. Meritxell Herreros (Directora de RRHH de l’Hospital de Viladecans) i el Sr. Àngel Duró (Direcció de RRHH de l’Àrea Metropolitana Sud).
• La Sra. Herreros ha informat d’algunes dades de l’evolució del personal. Al llarg dels tres primers mesos de 2017 s’han reduït els treballadors fixos a causa de les jubilacions, ha baixat en 27 el número de treballadors eventuals i han augmentat els interins en 40 persones. Pel que fa a l’absentisme, informa que ha augmentat en els TCAE i ha disminuït en DUIS.
• Bossa d’hores: s’està acabant de concretar al DENARI l’aplicatiu per gestionar aquestes hores. Abans de començar a fer-lo servir (es preveu que sigui al juny) s’explicarà als treballadors el seu funcionament.
• Reorganització dels zeladors: La Sra. Herreros afirma que la intenció era fer els canvis de manera participativa, fent un estudi de les càrregues de traball en base a paràmetres objectius, però s’atura la reorganització fins a una nova reunió amb els treballadors.
Es posen sobre la taula les queixes dels zeladors a causa de la gestió que porta a terme el seu responsable.
• La Sra. Herreros informa que es pensaba que a la tercera planta caldria un zelador, però de moment la realitat assistencial fa que no sigui així.
• Es reorganitzarà el treball del zelador de CCEE, ja que, segons la Sra. Herreros, les càrregues de treball han canviat, i les actuals poden ser assumides pel zelador del magatzem (s’encarregarà del magatzem + CCEE). El zelador de CCEE es reubicarà a Endoscòpies.
• La calendarització de les obres del nou hospital va segons el previst, hi haurà moviments a partir del setembre. Serà necessari reorganitzar l’àrea d’Urgències (es preveu que això será al maig-juny). Al setembre ens informa que hi haurà una fase prèvia (es col·locaran mòduls).
• A curt termini hi haurà canvis a CCEE (reorganització d’algunes consultes) per tal que les localitzacions de les consultes siguin el més semblant possible a com seran durant les obres del nou hospital.
• La Sra. Herreros ens informa que de moment no hi ha previsió que surtin places de CCEE per a moviment intern, ja que moltes d’aquestes places es reserven per a adaptacions de llocs de treball d’alguns treballadors, segons recomendacions de la UBP.
• Pel que fa al canvi de nom de HUSCRI a UHPAC, la Sra. Herreros ens informa que a l’Hospital de Viladecans no existeix unitat de semicrítics i que, per tant, no és correcte afirmar que s’ofereix un servei pel qual no hi ha autorització, ja que no es troba a la cartera de serveis del Cat Salut per al nostre hospital. Al projecte del nou hospital hi ha previstos boxes de semicrítics.
• Es demana que els treballadors eventuals tinguin identificació al Denari, e-correu, vestuaris…Aquesta és una petició reiterada a les reunions de la Junta de Personal.
• Es planteja la problemática que pateix el personal administratiu d’Urgències quan s’han d’atendre usuaris sense targeta sanitària, als quals han de cobrar l’assistència ells mateixos o han de fer-los signar un document de compromís de pagament posterior. Tot i que es tracta de situacions puntuals, es demana un protocol d’actuació en aquests casos, i que personal de seguretat doni suport al personal administratiu.
• En RRHH el personal administratiu té elevades càrregues de treball (amb increments puntuals), sense reforços. Per aquesta raó, a vegades hi ha tasques la resolución de les quals s’ha d’ajornar.
• Es demana saber com es distribueixen les despeses de les nòmines, concretament el complement d’Atenció Continuada. No seria admisible que, mentre hi ha treballadors amb elevades càrregues de treball, pugui haver-hi despeses injustificades, si fos el cas.
• La Sra. Herreros informa que les vacants generades pel moviment intern són poques, ja que la majoria de treballadors ha consolidat el lloc de treball. Hi haurà moviment intern cada 6 mesos i, si es generen vacants, n’hi haurà cada 3. Es preveu que el següent moviment intern sigui convocat a l’octubre, per incorporar-s’hi al gener de 2018.
• Es demana que, segons les qüestions a tractar a les reunions de la Junta de Personal, s’hi incorpori la Direcció d’Infermeria.
• Es pregunta per què no es convoca el lloc de Supervisió de tarda, que actualment està adjudicat en funcions. La Sra. Herreros ens informa que no és prioritari.
• S’expressa la queixa que s’informa molt tard als treballadors dels seus objectius (DPOS).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada